fain prin reviste

peste ce mai dau prin revistele culturale, literare whatever





Dilema Veche

Nora Iuga despre Aglaja Veteranyi interviu de George Chiriac

(...)Ea a rămas copil pînă la moarte. Faptul că a fost analfabetă pînă la adolescenţă, faptul că nici n-a vorbit limba germană decît destul de tîrziu, după ce a stat un timp internă la un institut pedagogic din Elveţia, faptul că era, fireşte, cvasi-incultă, cum declară cu nonşalanţă şi chiar cu mîndrie în interviurile ei, i-au păstrat limba de o puritate absolută, inconfundabilă.(...) 
Am făcut imprudenţa să-mi exprim de cîteva ori la Berlin, în faţa Hertei, admiraţia fără de margini pentru textele Aglajei şi aşa am aflat că ele s-au întîlnit o dată şi că Aglaja a făcut-o pe Herta să aştepte 20 de minute, apărînd într-un furou negru, cu pene în păr şi tîrînd după ea un cărucior, plin cu pungi de plastic.(...)
Primul lucru pe care l-a spus cînd am ajuns la Săpînţa a fost: „Ah, de-am avea noroc să moară cineva ca să asist şi la o înmormîntare“. Nu am acuzat-o nici o clipă, nici nu m-a şocat. Ea n-a realizat monstruozitatea dorinţei. Cu vocea ei vorbea copilul de şase ani. (...)

Revista 22

M. Blecher şi reinventarea biografiei
Paul Cernat scrie despre volumul lui Doris Mironescu, Viaţa lui M. Blecher. Împotriva biografiei, Editura Timpul, Iaşi, 2011. Revista 22, Nr. 7 / 14-20 februarie 2012


România liberă

Adrian Gaspar, pianistul care a împăcat jazz-ul cu manelele
Un interviu cu pianistul Adrian Gaspar realizat de Livia Cimpoeru.
România liberă, Nr. din 28 ianuarie 2012


Observator Cultural

Burse de cercetare: „În căutarea urmelor – Studiul moştenirii totalitarismului în Europa de Sud-Est“ - Burse oferite de Fundaţia Robert Bosch în colaborare cu Literaturhaus Berlin şi Herta Müller
"Ce poate fi finanţat?
Cărţi, documentare sau reportaje radio (de minim 60 de minute sau a căror serie depăşeşte 60 de minute) pot fi finanţate pauşal.Bursa va urma să acopere costurile zilnice, precum şi cele legate de cercetare, analiză, călătorie şi de materiale de lucru.
Termene limită pentru înscrieri:
pentru România – 31 ianuarie 2012" link


Familia

În pregătirea soluţiei finale Un articol de Al. Cistelecan. Familia, Nr. 11-12 / 2011
"De-acum, de la a patra carte (Asupra criticei de azi, Editura Limes, Cluj, 2011) critica e, pentru Nicoleta Sălcudeanu, treabă serioasă.(...) Nicoleta lovea surîzînd ştrengăreşte şi rănea fără urme, fără durere, mai mult cu gratuitatea inteligenţei decît cu greutatea opţiunii
şi responsabilitatea. Nu dădea cu sete, ci mai degrabă cu farmec." link


Criticatac.ro

Despre Occupy Wall Street şi The Tea Party. Interviu Mark Blyth III

C.L.: Deci mişcarea nu are un răspuns simplu, o încadrare, iar unii critică asta, dar poate ăsta e preţul unei mişcări în continuă fermentare…
M.B.: Desigur, e un fenomen foarte organic, şi trebuie să fie aşa. Să ne gândim la istoria mişcării muncitoreşti (labour movement). Nu e ca şi cum mişcarea muncitorească a apărut gata formată şi structurată pentru a intra în discuţii şi negocieri, având contractul colectiv de muncă ca raison d’etre ultim al său. Una dintre primele mişcări muncitoreşti din SUA, avea ca slogan „Fear God, make money, be honest men – Oameni cu frica lui Dumnezeu, care fac bani şi sunt oneşti”. Nu-i tocmai socialism, este? Şi asta a fost o parte importantă din mişcarea muncitorească din SUA. Aşadar noţiunea că aceste mişcări sociale ies aşa de niciunde gata structurate şi încadrate ideologic este pur şi simplu ridicolă.
C.L.: …şi cu atât mai puţin să aibă un program legislativ.
M.B.: Absolut. Jon Stewart, a avut o replică bună privitor la asta: le cerem acestor oameni să aibă legitimitate prin cereri raţionale, dar nici măcar guvernul SUA nu e în stare de aşa ceva, atunci de ce ar fi ei în stare de asta... link

România literară


  • "Criticul nu-i doar o maşină de citit, ci şi un stil, o fascinaţie, un seducător" Un interviu cu Al. Cistelecan realizat de Iulian Boldea. România literară, Nr. 47 / 25 noiembrie 2011 link

mulţi ani! domnului Cis :D
(da... ştiu a fost săptămâna trecută)


  • Paul Goma şi starea de fericire, de Irina Petraş. România literară, Nr. 47 / 25 noiembrie 2011 link

Adevărul de weekend

"Am 49 de premii şi nu mi-au folosit la nimic" Interviu cu Victor Ioan Frunză, Adevărul de weekend, Nr. din 19 noiembrie 2011 link

Timpul

Locul lui Paul Zarifopol. Note din dosarul receptării critice, de Andreea Grinea Mironescu. Timpul, Nr. 10 / octombrie 2011

Victimă a maliţioasei exegeze călinesciene („repulsia faţă de clasicitate ia o formă grotescă“, „prin definiţie inteligenţa lui e de o calitate secundară“, „Zarifopol e un mare moftolog, lipsit de gravitate, de simţul sublimului“, deşi „lectura sa depăşeşte cu mult în unele privinţe pe a contemporanilor săi în critică“),
întărită în anii ’70 şi ’80 ai secolului al XX-lea de Nicolae Manolescu, eseistul interbelic apare în  posteritatea sa critică drept o figură excentrică şi, implicit, secundară a epocii...
link

uite un artcol despre un nene fain, prea putin cunoscut, din păcate, şi cam greu de citit, că nu-i prea găseşti cărţile, când am aflat eu de existenţa lui, acu vreo 2 ani, am început să-l citesc la sala de lectură a upm, dintr-o ediţie de prin '40 :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu