vineri, 12 decembrie 2008

vomă 5

intra-miner

1.

când afară nu se întâmplă nimic te arunci înăuntru, în tine...

când afară se-ntâmplă prea multe te arunci înăuntru...

şi dacă nu mai poţi să ieşi?
dar de ce să ieşi, e cald şi bine înăuntru?
chiar e?!

eşti înăuntru, puţin cam beznă, e plăcut, da te cam ia cu fiori...
acu ce pula mea! dac tot sunt aici, să văd ce ascund, ce pula mea ascund eu aici printre măruntaie?!
din câte văd... prea multe nu văd că-i cvasiîntuneric, da mare căcat nu cred că e...
o întindere uriaşă de ţărnă, păşesc peste întinderea asta, mă plimb...

mare căcat! îmi spun. doar pământ...
acu încep să mă întreb cum dracu ies!?
nu ştiu! da de ce să ies în pula mea!?...

a... stai! că nu-i chiar aşa pustiu pe-aici. văd că am un ochi de aragaz, aprins şi pe el un măr verde...
mai am un călcâi mare, de mamut! să-mi trag palme, se ridică din ţărnă ca o dâlmă, ca un grui.
pe un soi de orbită se-nvârt o femeie şi un măr roşu. soare n-am, nici lună, nici stele, nici nimic din căcaturile astea romantice! a ba stai aşa, că nu văd eu bine!... am stele, chiar 3 în pula mea,
înfipte într-un par toate 3 şi parul e înfipt în ţărnă.

am şi un fel de geam. de aici îl văd undeva în stânga sus, nu ştiu ce e cu el, nu văd până acolo. da staţi numa un pic să dau o fugă pân pe călcâi, să mă uit mai bine, poate de acolo văd si ce e afară...

am ajuns, dac-aş avea un ţăruş, l-aş împlânta în vârful călcâiului şi mi-aş rupe maieu, l-aş lega de ţăruş, scriu numele pe el, aşa să am o dovadă că mi-am escaladat călcâiul şi că am fost primul. n-am. da pula mea îl escaladez iar şi mâine poa pân atunci găsec măcar o jordă pe-aici, dac nu pula mea, oricum nu mai văd pe nimeni pe-aici, numa dac n-o cădea femeia de pe orbită.
şi totuşi parc am urcat cu un scop...
din câte-mi dau seama, memoria-i cam scurtă aici înăuntru, n-ai nevoie să-ţi aminteşti, ce-ai făcut ieri, alaltăieri sau săptămîna trecută... de ce, nu ştiu, pur şi simplu nu-ţi foloseşte la nimic.

ţi-am spus că am şi un geam, o fereastră aici? poate că da. acu-i chiar în faţa mea şi de aici, prin ea văd afară, te văd pe tine. nu ştiu de ce pulă am o fereastră prin care să văd afară, nu vreau să văd afară, că iar mă-ntreb cum dracu o să ies de aici, fereastra e prea sus, clar prea sus să pot sări!
şi tu mă chemi, nu ştiu dacă intenţionat, nu ştiu dacă tu ştii, dar pleacă naibii de acolo şi nu te mai holba la mine!

a... încerci să-mi spui că nu vezi nimic oricum? păi din câte văd eu, asta-nţeleg. tot ştergi geamul ăla într-una. da du-te-n pula mea de-acolo, e întuneric aici n-ai cum să vezi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu