joi, 19 martie 2009

comuna românica

Trăian, primarul comunei, fost comandant de barcă în tăul comunal, îl cheamă pe viceprimar la el în birou:
- Bă, Emiluţ! Fă ceva că vin alegerile şi ne ducem la vale! Mirciulică abia aşteaptă să mi-o dea la cocoaşă! Tu nu vezi că decând a început să ne meargă prost îi tăt mai sfătos! Înghiţişi-ar limba de prostănac!
- Fac domn primar! Şefu fac tot ce pot! Numa că e groasă şefu?
- Cât de groasă mă Emiluţ?! Hai lasă prostiile, că tu eşti băiat deştept!
- Da! Să trăiţi şefu da e groasă şi e mare domn primar! Criza e mare şi eu sunt mic domn primar! Că aşa m-a făcut mama!
- Bă, ia lasă prostiile şi zi-mi cum stă treaba!
- Prost şefu să trăiţi! Târgu e pustiu, nu mai vinde nimeni nimic şi taxe de unde atunci şefu? Nu mai avem bani!
- Bă, da de ce nu mai vinde nimeni?
- Că nu are cine cumpăra, şefu! Oamenii nu mai au bani! Au luat împrumuturi de la bănci să-şi facă vile! Nu ai văzut că anu trecut toţi s-au apucat de construit?
- Am văzut mă Emiluţ! Da ce-i rău în asta?
- Păi, sefu acum tre să dea banii înapoi şi au crescut ratele, nu mai cumpără nimic, să plătescă datoriile, că altfel ajung şi ei...
- Cum ajung, mă?
- Prost şefu să trăiţi ca noi, aşa ajung!
- Mă, Emiluţ, stai că mi-a venit o idee! Ştii ce? Hai să luăm un împrumut de la o bancă, avem noi pe ăla din sat acolo şi ne dau cu dobândă mică, punem primăria gaj! Şi le dăm bani la toţi, mă, auzi la toţi să meargă să cumpere din târg! Ce zici? Tare ideea, aşa-i?! Că atunci, după aia luăm şi taxe şi i-o tragem şi lui Mirciulică! Înţelegi, mă?! Toţi or să mo voteze pe mine!
- Da sefu e bună! Da tot ideea asta am avut-o şi io acu 2 săptămâni!
- Nu, bă! Asta e ideea mea, e nouă acu mi-a trecut prin cap, a ta e veche Emiluţ, am fumat-o deja! Da acuma lasă prostiile! Hai, repede! Pas alergător la bancă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu