joi, 14 aprilie 2011

sughiţ

Sau sughiţam
Dau de-a dura pe doctrina ştiinţei
Un bon de la mic punct ro
Ieri mi-am luat un delikat de-acolo
Cu doctrina am rămas la a doua introducere
Am început să o ascult aseară pe amy amy amy
Winehouse la căşti are ritm tipu ăsta
Şi aplomb şi-i răspicat ca o pară verde

Da... sughiţam azi şi ieri şi acu mai multe zile
Sughiţam câteodată şi-n liceu
Când ieşeam în budă la ţigară

Am tot mai des impresia că gândurile-mi
Funcţionează după graficul unei funcţii periodice
Şi din când în când la un interval regulat totuşi
Mă-ntâlnesc cu dreapta tu sau tu sau tu

Ies de la lucru şi-o iau pe scurtătură
În staţia din faţa teatrului
Aştept
Vine busu
Nu mă grăbesc foarte tare
Mă aşez pe la mijlocul cozii
Şi-naintez împingând ca să nu fiu călcat în picioare
Sau cel puţin claxonat
Cu ghionturi urmate de priviri
După ce urc şi nemotivat nepoliticos
Îmi fac loc cu ghiozdanul în botul unei tanti
... acel atac subversiv şi ieftin olfactiv

Mă opresc
Şi mă-ntreb ce-o să fac după ce o să se stingă iar lumina

Aveam senzaţia în busu ăla de azi
Că toţi mergem acolo
Că o să ni se taie firu de tot
Într-atât de de tot
Că nu o să ne mai dăm seama
Că nu mai ţinem minte nimc

Da mi-i sete şi dosul palmei
Îmi arată ca după un incendiu domestic
După ce am descompus un pui găsit în frigider
Şi l-am fiert şi l-am prăjit în tigaie

Probleme capitale – fugi de-aici futu-te-n aripă!

Pot să presupun că sunt într-un lift
Şi mă joc urcând şi coborând
Fără noimă prin piramida nevoilor
De la mansardă la subsol uneori fără escală

Am găsit o bomboană în buzunar
Şi m-am bucurat ce tare tot ce vroiam
Acum era o bomboană

Mă duc să beau apă

Acuma tre să merg şi pân la non stop
Da mai stau un pic
Ca să am ce face până mai stau aş putea
Să cronometrez cât stau

Mai devreme m-au sunat doi amici mai vechi mai noi
Să mă cheme la o bere
Le-am spus că mă uit la meci de-acasă
Şi că nu mai ies afară
Pune mă atunci telefonu lângă televizor
Sau lângă boxe ce ai tu acolo
Că noi nu ne uităm la meci
Aşa că le-am pus telefonu lângă o cască
Până prin minutu 80 când a binevoit
să se descarce bateria la telefon
după meci m-am uitat la mircea badea
şi nu mi s-a părut deloc amuzant

Am uitat să cronmetrez
Pun pauză la amy
Şi mă duc la non stop

Cine ar fi crezut că o să merg
Uitasem să dau replay
Până la non stop

Pe drum am avut o fantezie tripală
În ficare dimineaţă se trezeşte
Intră şi iese din baie
Înainte să se îmbrace
Îşi rulează opt ţigări
Trei cu chill două cu un spaţiu gol
Şi trei cu out
Apoi merge să-şi bea cafeaua
Într-un loc cu jazz la volum ridicat
De la şase dimineaţa

Mă trece culmea pişarea
Mă duc mă piş mă schimb
Mă uit la clipu alb negru cu jarret şi
Trec graniţa cu acte în regulă
Dintre graniţele alea nu să mai pot spune nimănui
Nimic nici scrisoare nici mail nici sms nici like
Şi când treci graniţa înapoi cu surlele şi trâmbiţele
Deşteptărorului
Nu ştiu cât mai poţi aduce cu tine

Da mai stau
Uneori am tendinţa să abuzez de
Rabdarea mea

Îmi amintesc frecvent în ultima
Vreme de un poem pe care l-am
Scris înainte să mă dea afară de la poli 2
Pe calculatoru ce ar trebui să fie încă acolo
Mai ţin minte doar senzaţia pe care
Ţi-o dădeau versurile alea
I-am spus linghişpir

Ce-i drept a fost cam frig anu ăsta
Da o să avem nişte sărbători pascale
Ornamentate cu acţiuni subvesive
Cu apogeul în ridicol
Doar până azi
Primarul municipiului târgu mureş
Spune poveşti copiilor cu tentă să-i spunem personală
Copii de la nu ştiu ce liceu
Primesc dulciuri plus calendar cu poza lu udrea
Şi un canditat la preşedinţia
Partidului de guvernământ face show la tv-u

Avem aşa
Haliţi doamnelor şi domnilor
Fii şi fiice ale poporului
Muzică şi dans dulciuri poze poveşti şi fabule
Combinaţi-le conform gustului personal
Până formaţi o pastă presăraţi mai mult
Până devine uşor de modelat
Luaţi înstrumentul numit prostie
Şi acţionaţi asupra pastei obţinute
Până atinge forma aerodinamică
A unui sopozitor
Mai departe citiţi instrucţiunile de folosire

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu